Intervisie: Leren van en met elkaar
Deze extra module is bedoeld voor jou en jouw team om met elkaar aan de slag te gaan en door middel van het voeren van intervisie te leren van én met elkaar.
Ben jij werkzaam in een ondersteunende functie en herken jij dit:
- je hebt het gevoel dat je vaak het wiel opnieuw aan het uitvinden bent doordat je te weinig communiceert met jouw collega’s in dezelfde functie.
- je wilt met jouw collega’s op een gestructureerde manier, werk-gerelateerde problemen bespreken en oplossen.
- je komt regelmatig met jouw collega’s bij elkaar maar je merkt dat jullie blijven ‘hangen’ in het ‘klagen’ over zaken en dat er niet met elkaar gepraat/meegedacht wordt over mogelijke oplossingen zodat na een vergadering/gesprek de situatie niet veel anders is.
- je bent hier ‘klaar’ mee.
Dan is de training 'Intervisie: leren van en met elkaar' echt iets voor jou!
Hoe ziet deze training eruit?
De training bestaat uit vijf bijeenkomsten van iedere keer een dagdeel.
Het eerste dagdeel staat vooral in het teken van ontdekken van wat intervisie is, wat de voorwaarden zijn voor goede intervisie, de rollen en taken etc.
Vanaf de tweede bijeenkomst ga je met jouw intervisiegroep zelf actief aan de slag met het voeren van intervisiegesprekken.
Na de training:
- kijk je op een andere manier naar werkproblemen.
- hoef je het wiel niet iedere keer weer opnieuw uit te vinden en heb je een beter contact met je collega’s.
- kunnen jij en je collega’s zelfstandig werkproblemen op een effectieve manier bespreken en oplossen.
- leer je van en mét elkaar.
- deel je nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied.
- blijf je groeien als persoon en als team/collega’s.
Wil je meer informatie? Neem dan vooral contact met me op! Dan bespreken we samen wat er mogelijk is. Dat kan via 06 - 153 253 44 of via het contactformulier
“Door de intervisietraining kan ik mijn problemen op het werk nu delen met mensen die dezelfde functie uitvoeren. Ook na het ‘vertrek’ van de trainer zijn wij zelfstandig doorgegaan met intervisie. Werkproblemen worden besproken en daarna ga je er met z’n allen zo diep op in dat je daarna (met tips van de collega’s) zelf het probleem op kan lossen” (Ellen)