Communicatie: in contact met jezelf en de ander


Eendaagse training waarin je ontdekt hoe je ervoor kan zorgen dat je gehoord wordt en hoe je op een goede wijze feedback kunt geven en ontvangen.

 

Ben jij werkzaam in een ondersteunende functie en herken jij dit:

  • je laat je regelmatig ‘overrulen’ in een gesprek.
  • je vindt het lastig om leiding te nemen in een gesprek.
  • je zit soms na een gesprek nog steeds met vragen over wat er besproken is.
  • je vind het lastig om woorden te geven aan jouw gevoel als je je ergens aan stoort.
  • je spreekt anderen liever niet aan op hun gedrag  uit angst om de harmonie te verstoren.
  • je vindt het moeilijk om kritiek te geven en/of te ontvangen.
  • je klapt dicht als je kritiek krijgt of je schiet in de verdediging.
  • je bent hier ‘klaar’ mee.

 

Dan is de training 'Communicatie: in contact met jezelf en de ander' echt iets voor jou!

 

Hoe ziet deze training eruit?

 

Tijdens de training ga je zelf actief aan de slag. Je ontdekt:

  • waardoor er zoveel mis kan gaan in communicatie tussen mensen.
  • wat jij kunt doen om dit te voorkomen.
  • hoe jij jouw verbale en non-verbale communicatie optimaal in kunt zetten in contact met anderen.
  • hoe jij de leiding kunt houden in een gesprek en er tijdens een gesprek voor zorgt dat jij met de informatie ‘de deur uitgaat’ die jij nodig hebt.
  • hoe je op een goede wijze (die ook voor jou prettig voelt) een ander aanspreekt op zijn of haar gedrag.
  • hoe je feedback geeft en ontvangt.

 

Extra:

 

Zodra jij je hebt aangemeld ontvang je een voorbereidende opdracht. 


Binnen een maand na de training krijg je een half uur gratis coaching via Skype of telefonisch. Tijdens dit gesprek kijken we wat er goed is gegaan na de training en of er zaken zijn waar je in de praktijk tegenaan loopt en waarbij je misschien nog tips kunt gebruiken. 

 

Na de training:

  • heb je inzicht in communicatieprocessen en weet je wat redenen zijn waarom er miscommunicatie kan ontstaan.
  • weet je hoe jij je het beste verbaal en non-verbaal kunt uitdrukken.
  • kun je beter luisteren en weet je welke vraag je wanneer moet stellen.
  • ken je het belang van het geven van feedback en kun je dit toepassen in de praktijk (op een respectvolle manier en zonder jezelf hierin te verliezen).
  • kun je feedback ontvangen zonder je aangevallen te voelen.
  • kun je woorden aan jouw gevoel geven.
  • kun je zakelijk(er) kijken naar een vervelende situatie.
  • heb je meer inzicht in jouw eigen gedrag en het gedrag van anderen.
  • heb je meer zelfvertrouwen in contact met anderen.

 

INSCHRIJVEN

 

 Praktische informatie

 

De eerstvolgende datum waarop deze training gegeven wordt vind je in de agenda.

 

Waar: locatie in Arnhem
Tijd: van 9.30 uur tot 16.30. De zaal is open vanaf 9.00 uur.
Duur: eendaagse training
Investering:  € 350,00 exclusief BTW* 
Aantal deelnemers:   minimaal 4, maximaal 10

 

 * Dit bedrag is inclusief koffie, thee en lunch tijdens de bijeenkomst en inclusief de voorbereidende opdracht

   en de individuele coaching. 

 

Overige informatie:

 

Heb je vragen over de training? Wil je weten of deze training aansluit bij jouw vraag? Wil je de training volgen, maar kun je niet op bovengenoemde datum? Of wil je de training samen met jouw collega’s volgen? 

Neem dan vooral contact met me op zodat we samen de mogelijkheden kunnen bespreken.

Dat kan via 06 – 153 253 44 of via het contactformulier

 

 

“Door de training durf ik zaken meer aan de orde te stellen, feedback te geven” (Truus)

 

“Feedback geven gaat me nu makkelijker af en ook om dingen te benoemen. Ik heb meer zelfvertrouwen gekregen en voel me zekerder” (Marieke)

 

“Voor de trainingen vond ik het lastig om tijdens een gesprek niet in de emotie te schieten waardoor ik de controle verloor. Tijdens de training heb ik de tools gekregen om op een rustige wijze te communiceren. Ik voel nu beter aan wanneer ik in de emotie dreig te raken en weet nu hoe ik dit kan vermijden/voorkomen”. (Jolanda)